ما همه آمدیم برای اتصال به حضرت حق

حجت الاسلام و المسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز و تولیت آستان قدس حسینی در همایش تجلیل از خیران و زکات دهندگان برتر با عنوان همایش دست های سخاوت ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کمیته امداد استان فارس که در خدمت محرومین هستند گفت : من به شخصه به توفیق شما غبطه میخورم و حقا کار ارزشمند شما همان سفارشی است که قرآن می فرماید در سوره مبارکه حج بعد از این که خداوند اذن جهاد میدهد در پایانش می فرماید کسانی که در مقابل باطل ایستادند و به پیروزی رسیدند باید اقامه نماز در جامعه و پرداخت زکات را انجام دهند. پایه های اصلی حکومت الهی این دو است . چون جامعه اسلامی به دو بال نیاز دارد . یکی بال اتصال به خداوند و یکی هم بال کمک به مردم . لذا میبینیم در تمام مکاتب الهی تاکید بر زکات می شود . در قرآن مصداق اولی الالباب را کسانی میداند که وفای به عهد دارند و کسانی که صله رحم میکنند و کسانی که خوف و خشیت الهی در وجودشان است و چهارمین دسته کسانی هستند که از روز حساب وحشت دارند و گروه بعد کسانی که در راه خدا صبر میکنند و کسانی که نماز را بر پا میدارند و گروه دیگر کسانی هستند که انفاق میکنند چه پنهانی و چه علنی .
در استان و شهر ما کسانی هستند که خدمت میکنند و هیچ کس آن ها را نمیشناسند . چون میگویند منظور فقط رضای خدا است . این ها از صفات اولی الالباب است .
در قرآن بعد از بحث ایمان به غیب و اقامه نماز ، مساله انفاق را می فرماید . چون انفاق باعث رشد انسان میشود و از درون انسان را می سازد . 
لذا شارع مقدس تأکید میفرماید وقتی میخواهید انفاق کنید محرمانه این کار را بکنید . در قرآن کریم آیات زیادی در مورد انفاق داریم . ما همه آمدیم برای اتصال به حضرت حق . برای اتصال به آخرتمان . این اتصال اینگونه بدست می آید که انسان درونش را از غیر یاد خدا خالی کند و بهترین راهش انفاق است . لذا می فرماید وقتی که می خواهید انفاق کنید شیطان شما را از فقر می ترساند . باید به حال شما خیرین غبطه خورد . قدر این توفیق الهی که نصیبتان شده را بدانید . 
امیدوارم خداوند به شما کمک کند تا بتوانید ادامه این راهی که امام راحل (ره) شروع کردند و مقام معظم رهبری هم دغدغه این مساله را دارند را ادامه دهید

اذن ورود

أَللَّهُمَّ إِنّي وَقَفْتُ عَلى بابٍ مِنْ أَبْوابِ بُيُوتِ نَبِيِّكَ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ‏ وَالِهِ، وَقَدْ مَنَعْتَ النَّاسَ أَنْ يَدْخُلُوا إِلّا بِإِذْنِهِ، فَقُلْتَ «يا أَيُّهَا الَّذينَ امَنُوالاتَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلّا أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ»(7). أَللَّهُمَّ إِنّي أَعْتَقِدُ حُرْمَةَ صاحِبِ هذَا الْمَشْهَدِ الشَّريفِ في غَيْبَتِهِ كَما أَعْتَقِدُها في حَضْرَتِهِ ، وَأَعْلَمُ أَنَّ رَسُولَكَ وَخُلَفآءَكَ عَلَيْهِمُ السَّلامُ‏ أَحْيآءٌ، عِنْدَكَ يُرْزَقُونَ، يَرَوْنَ مَقامي، وَيَسْمَعُونَ كَلامي، وَيَرُدُّونَ ‏سَلامي، وَأَنَّكَ حَجَبْتَ عَنْ سَمْعي كَلامَهُمْ، وَفَتَحْتَ بابَ فَهْمي بِلَذيذِ مُناجاتِهِمْ. وَإِنّي أَسْتَأْذِنُكَ يا رَبِّ أَوَّلاً، وَأَسْتَأْذِنُ رَسُولَكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَالِهِ ‏ثانِياً، وَأَسْتَأْذِنُ خَليفَتَكَ الْإِمامَ الْمَفْرُوضَ عَلَيَّ طاعَتُهُ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى‏ الرِّضا عَلَيْهِ السَّلامُ ، (8) وَالْمَلآئِكَةَ الْمُوَكَّلينَ بِهذِهِ الْبُقْعَةِ الْمُبارَكَةِ ثالِثاً. ءَأَدْخُلُ يا رَسُولَ اللَّهِ، ءَأَدْخُلُ يا حُجَّةَ اللَّهِ، ءَأَدْخُلُ يا مَلآئِكَةَ اللَّهِ ‏الْمُقَرَّبينَ الْمُقيمينَ في هذَا الْمَشْهَدِ، فَأْذَنْ لي يا مَوْلايَ فِي الدُّخُولِ‏ أَفْضَلَ ما أَذِنْتَ لِأَحَدٍ مِنْ أَوْلِيآئِكَ، فَإِنْ لَمْ أَكُنْ أَهْلاً لِذلِكَ، فَأَنْتَ أَهْلٌ لَهُ.

© تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین بن موسی الکاظم(ع) می باشد

© Copyright 2009-2015 alaeddinhosein.com , All Rights Reserved