اولین شب شعر غدیر قشقایی برگزار شد

اولین شب شعر غدیر قشقایی برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز و تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) در مراسم اولین شب شعر غدیر قشقایی ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت دهمین اختر تابناک امامت حضرت امام هادی (ع) و  دهه پر خیر و برکت امامت و ولایت گفت : بحث غدیر و اتفاقی که در سال 10 هجرت در صحرای غدیر افتاد یک قضیه کوچک نیست که در طول تاریخ افتاده و تمام شده است . واقعه غدیر را اگر بخواهیم از نگاه قرآن به آن توجه کنیم فقط و فقط به آیه تبلیغ که توجه کنیم تمام غدیر را میشود فهمید ، آیه ای که در واقع اگر پیامبر اکرم (ص) امر الهی را اجرا نکرده بود رسالت او و زحمات تمام انبیاء الهی ناتمام می ماند . 
دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه به اشاره به اینکه هدایت بشریت در اختیار امامت است گفت : 
پیغمبر منذر است « أَنْتَ مُنْذِرٌ  وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ » برای هر قومی هادی گذاشته شده است این هادی کسی نیست جز وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) ، لذا میفرماید « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ » .
در حدیث قدسی میفرماید  ای پیامبر اگر علی نبود تو را خلق نمی کردیم ، نه تو بلکه تمام انبیاء الهی آمدند و مبعوث شدند برای غدیر و امیرالمؤمنین (ع) .  تا ولایت امیرالمؤمنین (ع) ابلاغ نشود کافرین امید دارند و  مأیوس نشده اند و هنوز احساس میکنند میتوانند کاری انجام دهند  
تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) با اشاره به اشعار زیبای سروده شده در مراسم گفت : ابن عباس میگوید بارها دیدم وقتی پیامبر خداوند متعال را میخواهد قسم بدهد عرض میکند الهی بحق علی ٌ ، بحق علیٌ ، بحق علی و دعای پیامبر(ص) بحق علی (ع) مستجاب می شد . 
حجت الاسلام و المسلمین طاهری با اشاره با اتفاقات چند ماه اخیر و  حضور نفکش انگلیسی در آبهای خلیج فارس و توقیف این نفتکش توسط چند تن از پاسداران جان بر کف و دل بسته به ولایت و تفسیر آیه شریفه « الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا »گفت : اتفاقات اخیر عظمت ولایت الهی متصل به ولایت امیرالمؤمنین (ع) را نشان داد . 
تاریخ را که ورق بزنیم میبینیم شما قشقایی ها و عشایر عزیز در طول تاریخ این مملکت همیشه بعنوان مدافع حریم ولایت در میادین مختلف حضور داشتید و در مبارزه با استعمار و استثمار پیشتاز بوده اید شما بهتر این معنا را حس میکنید . 
یک زمانی انگلیس از همین جنوب کشور سرباز پیاده میکرد شما در مقابل آنها ایستادید ، مردم مبارز و مؤمن منطقه در مقابل آنها ایستادند اما باز علی رغم همه مبارزات می دیدید چون آن امامت متصل به ولایت الهی بر جامعه حاکم نبود و فقط به امر مرحوم سید عبدالحسین لاری ها و امثالهم به میدان می آمدید در دفاع از اسلام ولی آن ولایت الهی که باید در قامت ولایت فقیه میدرخشید نبود و باز سرنوشت مملکت در اختیار آنها بود . تاریخ را ببینید در مدت 250 سال میگفتند آفتاب در محدوده مستعمرات انگلیس غروب نمی کند اما دیدید عظمت ولایت را و اینجاست که انسان این عظمت و اقتدار را درک میکند . 
دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت : غدیر یک واقعه تاریخی نیست یک حماسه است و حماسه را کسی متوجه میشود که خود اهل حماسه باشد و علت اینکه من علاقه به عشایر و ایل قشقایی دارم بدلیل همین روح حماسی شماست . طوبی لکم خوشا بحال شما که این روح حماسی را خداوند در شما قرار داده است . شما تا امروز امتحان خوبی پس داده اید ، عزیزان قشقایی به خود ببالید که دشمنان هر ترفندی را که زدند خصوصا انگلیسی ها برای اینکه بگویند قشقایی متعلق به ماست ولی شما با آن مشت محکمی که به دهان انگلیس و انگلیسی ها و استعمارگران زدید نشان دادید که متعلق به اسلام و جمهوری اسلامی هستید و پیرو ولایت فقیه هستید و امر ولی فقیه را امر امام زمان (عج) میدانید . 
وی در پایان این مراسم گفت : انشاءالله در اربعین نیز با همین لباس های اصیل خود و به همراه تمام اقوام و عشایر دیگر به کربلا وارد شوید تا خار چشم دشمنان شوید .

اولین شب شعر غدیر قشقایی برگزار شد

اولین شب شعر غدیر قشقایی برگزار شد