حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌هیچ وجه تعطیل نیست

حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌هیچ وجه تعطیل نیست

علی احلامیان، مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن‌موسی‌الكاظم(ع) با اشاره به انتشار خبر تعطیلی این حرم مطهر در یكی از رسانه‌ها به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری كرونا گفت: حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌هیچ وجه تعطیل نیست.

وی افزود: تمام اقدامات پیشگیرانه به‌منظور شیوع بیماری كرونا از جمله ضدعفونی كردن مستمر قسمت‌های مختلف حرم مطهر و مضجع شریف حرم، شست‌شوی مرتب و به‌صورت روزانه صحن و سراي حرم طی این ایام در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) معروف به آستانه انجام می‌شود.

احلامیان بیان كرد: به دستور تولیت محترم آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) طی اقدامات پیشگیرانه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، از همان ابتدا فرش‌های حرم مطهر جمع‌آوری و جهت شست‌وشو به اماکن شستشوی فرش انتقال داده شد و روزی یک‌بار شبستان‌های حرم مطهر شست‌شو و ضدعفونی می‌شود.  

مدیر روابط عمومی حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز بیان كرد: علاوه بر این‌ها بنرهای راهنمایی همراه با پیام‌های بهداشتی در نقاط مختلف این حرم مطهر برای رؤیت زائران نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین سرویس‌های بهداشتی حرم مطهر‌ به‌صورت مستمر ضدعفونی شده و كفشداری حرم نیز تعطیل شده و كیسه‌های نایلونی یك بار مصرف در اختیار زائران قرار داده می‌شود.

احلامیان اظهار كرد: در قسمت بازرسی نیز خدام حرم بازرسی را از طریق وسایل الکترونیکی انجام داده که هیچگونه تماسی با زائران و … ندارند.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز گفت: متأسفانه با اینکه چندین بار مراجعه و حتی مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته است تاکنون ماده ضد عفونی دست در اختیار این حرم مطهر قرار داده نشده است و ضد عفونی دست‌ها به وسیله پدهای الکی و اسپری‌های الکل رقیق شده صورت می‌گیرد.

وی‌ در پايان گفت: از ستاد كل  نیروهای مسلح قدردانی می‌كنیم كه به این قضیه ورود كرده و با سه شیفت كار مداوم دارند در تولید ماسك و مواد ضدعفونی در تأمين سلامت مردم كمك می‌كنند.

حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌هیچ وجه تعطیل نیست

حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌هیچ وجه تعطیل نیست