خانه تشکل های مردمی
اعضای خانه تشکل های مردمی
“خانه نهادهای مردمی” یا “خانه سمنها” مرجعی برای فعالیت کلیه تشکل ها و نهادهای مردمی شامل سمنها، انجمنهای علمی، گروههای تبلیغی و سازندگی، خیریهها، بقاع متبرکه، مساجد، هیئتهای مذهبی و مانند اینها (فعالان رسانه ای و مجازی یا افراد حقیقی غیرسازمانی) است که در تلاش است با فراهم نمودن بستری مناسب، نیازهای مختلف نهادهای مردمی را پوشش دهد.
چشم انداز و اهداف خانه تشکل های مردمی | |
چشم انداز |
. تبدیل خانه به ستاد سیاستگذاری و ترسیم راهبردهای فرهنگی اجتماعی و واگذاری خدمات هم راستا با ماموریت های دستگاه ها ،به گروه های مردم پایه . مشارکت بخشی گروه ها در اجرا و انجام پروژه های دستگاه های اجرایی بر اساس اصول عدالت، رقابت سالم،تخصص محوری و دریافت و ارائه خدمات بر اساس شاخص ارزشیابی . توانمندسازی و تخصصی محوری گروه های مردم پایه در زمینه ی ارائه خدمات . مکانیزه کردن رابطه گروه های مردمی بر اساس استانداردهای شفاف و اصولی . تبدیل گروه های مردمی به نهادهای خلاق، خوداتکا، درآمدزا، مسئله محور و پر بازده . سیاستگذاری ارائه خدمت بر پایه تجمیع منابع، افزایش بهره وری و پرهیز از موازی کاری غیر اصولی |
اهداف بلند مدت |
. راه اندازی سامانه بر خط ارائه خدمات هوشمند . ایجاد سیستم کنترل و ارزیابی پروژه، رتبه بندی گروه ها، امتیاز دهی و دسته بندی موضوعی و جغرافیایی . توانمند سازی گروه های مردمی در جهت چشم اندازها . فراهم آوردن زیرساخت ها، سامانه ها، فرآیندها و مدل های طراحی شده در دست یابی به اهداف و چشم انداز ها و اصلاح و ارتقا آنها متناسب با تجربه ها و آورده ها . راه اندازی باشگاه گروه های مردمی موضوعی بر مبنای توسعه مشارکت جویی . یکپارچه سازی سیستم دریافت و ارائه خدمت به گروه ها |
اهداف میان مدت |
. ساماندهی، پایش و توان سنجی گروه های مردم پایه بر اساس مدل خدمات و ماموریت های سازمان . احراز هویت، صدور شناسه و صدور کارت حامی برای گروه های مردم پایه . توسعه تعامل، ادبیات و فرهنگ مشارکت محوری میان گروه های مردم پایه و سازمان . شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت حوزه ی تعامل و فعالیت گروه های مردمی در زمینه ی ارتباط با جامعه و سازمان . طراحی مدل همکاری و افزایش مشارکت جویی گروه های مردمی با سازمان در جهت توسعه خدمات مورد نیاز جامعه و سازمان |
ارزش های خانه تشکل های مردمی |
. خدمت عادلانه، شفاف و هدفمند . توسعه مشارکت جویی . اثربخشی و رونق بهره وری خدمت . شاخص محوری و نتیجه گرایی . تعامل فراگیر |
شعار خانه تشکل های مردمی | . توانمند سازی، مشارکت محوری، خدمات هدفمند |