شجاعت و روحیه شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور باعث تحیّر جهانیان شده است.

شجاعت و روحیه شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور باعث تحیّر جهانیان شده است.

به مناسبت میلاد حضرت امیر المومنین علی علیه السلام و روز مرد ، حجت الاسلام والمسلمین طاهری در جمع نیروهای حفاظت امنیت حرمین مطهر شهر شیراز حضور یافته و گفت : این خواسته حضرت امام خمینی (ره) بوده که مردم در کنار امامزادگان آرامش پیدا کنند و امروز این آرامش با حضور نیروهای تامین امنیت در حرم های مطهر به وجود آمده که نعمت بزرگی است و اجری بزرگ برای شما دارد.

تولیت آستان مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام با اشاره به میلاد حضرت علی علیه السلام و بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز حضرت امیر المومنین (ع) دفاع با جان خود از ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص ) بوده اظهار داشت : اتفاقی که در لیله المبیت رخ داد و حضرت علی (ع) بدون چون و چرا در بستر پیامبر (ص) خفت تا با فدا کردن جان خود باعث نجات جان عزیز پیامبر (ص) شود، سبب شد تا هجرت بزرگ رسول خدا (ص) محقق گردد و به واقع تمام اسلام بر همین جان فشانی حضرت علی علیه السلام استوار است.

وی ادامه داد؛ اهمیت این جان فشانی به اندازه ای است که جبرئیل ندا داد «به به ای علی، و چه کسی مانند تو وجود دارد؟ و خداوند بخاطر وجود تو نسبت به ملائکه مباهات می کند» و پس از آن این آیه مبارک فرود آمد که «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد».

دبیر جامعه روحانیت شیراز افزود ؛ شان نزول این آیه در حق امیر المومنین علیه السلام و همه ی کسانی است که در هر زمان جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فدای ولی امر خود می کنند و مصادق بارز آن امروز، سپاهی ها، ارتشی ها و نیروهای مسلح کشور ما است که در همه ی میدان های دفاع از کشور، انقلاب و ولایت در حال نبرد و شهادت هستند و با تقدیم جان خود امنیت کشور را فراهم آورده اند.

طاهری ادامه داد ؛ امروز نیروهای مسلح کشور و شماها که شیر زنانه و شیر مردانه به دفاع از اسلام و حرم اهل بیت (ع) مشغولید، دارای همان ویژگی بارز امیر المومنین علیه السلام از میان صفت های بیشمار آن حضرت هستید که از قطعه قطعه شدن و در خون غلتیدن در مسیر ولایت و حفاظت از مردم ابائی ندارید و همین روحیه شما باعت تحیر جهانیان و بر هم خوردن معادلات نظامی عالم شده و همه را نسبت به توانایی هایتان به تحسین وا داشته است.

شجاعت و روحیه شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور باعث تحیّر جهانیان شده است.

شجاعت و روحیه شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور باعث تحیّر جهانیان شده است.