جهاد تبیین باید همراه با بیان مشکلات مردم باشد‌.

جهاد تبیین باید همراه با بیان مشکلات مردم باشد‌.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در جلسه جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه از ابتدای سال جدید مقام معظم رهبری(حفظه الله )بر در موضوع انتخابات تاکید داشته اند که نشان دهنده حساسیت بالای آن است گفت :
رهبر فرزانه انقلاب در تمام سخنرانی های امسال خود به مسئله ی انتخابات پرداخته اند و این بدان خاطر است تا خطر مشارکت پایین مردم را به مسئولان و دلسوزان کشور گوشزد کنند و از همین روی جامعه روحانیت باید در تبیین اهمیت برگزاری انتخابات برای نظام و کشور اهتمام جدی به کار بندد.

طاهری افزود : قطعا جهاد تبیین به این معنا نیست که ما تنها به گفتن خدمت ها و زحمت های دولتمردان اکتفا کنیم بلکه باید مشکلات مردم را نیز بگوییم، چرا که مردم این انتظار را از روحانیت دارند که مدافع حقوق و رساننده ی پیام آنها به گوش دولتمردان باشند‌.

دبیر جامعه روحانیت با بیان اینکه روحانیت دستگاه تبلیغ دولت و مسئولان نیست اظهار داشت: روحانیت تنها مبلغ نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی است، چرا که حاکمان و دولتمردان عوض می شوند اما نظام و روحانیت پیوسته باقی می ماند که باید در برابر مردم پاسخگو باشد و به همین دلیل ما نباید به گونه ای عمل کنیم که صدای مردم را نشنویم یا نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به وضعیت سخت معیشت مردم اذعان داشت : امروز مردم از نظر معیشت واقعا تحت فشار قرار دارند و این را بارها گفته ایم و با این حال شاهد سوء تدبیرهای برخی مسئولان در امر معیشت مردم هستم ، به طوری که الان قیمت هر کیلو گوشت با استخوان در بازار به حدود ۶۰۰ هزار تومان رسیده ولی متاسفانه تدبیری برای جلوگیری از رشد بیشتر این قیمت ها مشاهده نمی کنیم.

طاهری با ذکر اینکه چاره ی کار سکوت روحانیت نیست گفت : باید مشکلات مردم را به مسئولان منتقل کرد و دردها را شفاف بیان کرد و سوء تدبیرها را تذکر داد و در کنار آن از زحمت ها و خدمت های مسئولان هم تقدیر کرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از حاشیه های احکام صادر شده برای جمعی از نیروهای انقلابی که سبب ایجاد التهاب و نگرانی در میان جامعه شده بیان داشت : نباید با ایجاد بزرگنمایی و هیاهو پیش از صدور حکم باعث رفتن آبروی افراد شد در حالیکه بعد معلوم می شود که اندازه جرم برخی در حد تذکر و درج در پرونده بوده است و میزان جرم با مجازات تناسب عقلانی نداشته است. اگر با آبروی افراد بازی شود فردای قیامت چه پاسخی در پیشگاه خدا خواهیم داشت؟

وی ادامه داد؛ مسلما ما به دستگاه قضایی استان اعتماد کامل داریم اما باید پیرامون احکام صادر شده تبیین صورت گیرد و اینطور نباشد که افکار عمومی به خصوص جامعه مذهبی در ابهام باقی بماند و صادر کنندگان احکام خود را در قبال پاسخگویی مسئول ندانند و با تبیین نکردن دلایل صدور این احکام سنگین ، به اعتماد مردم به دستگاه قضایی صدمه وارد کنند ، در حالیکه مردم از روحانیت انتظار دارند تا در چنین مواقعی پشتیبان حقوق آنها و تبیین گر ابهاماتشان باشند و ما باید پاسخ قانع کننده برای نیروهای مذهبی شهر و افکار عمومی داشته باشیم.

تولیت آستان مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام از عزم جدی جامعه روحانیت برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات خبر داد و اذعان داشت : جامعه روحانیت در انتخابات پیش رو به صورت مصداقی از هیچ فرد یا لیستی حمایت نخواهد کرد ولی شرایط نامزدهای شایسته را عنوان کرده و وضعیت آنها را بررسی می کند. ضمن اینکه جامعه روحانیت به گروه های سیاسی توصیه می کند تا با حفظ وحدت خود ، یک صدای واحد داشته باشند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به عدم بارش باران و خطر وقوع خشکسالی درخواست داشت تا مطابق رسم سابق و به جهت ادای تکلیف در هفته جاری نسبت به اقامه نماز باران در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع ) اقدام شود و از همه ی مردم برای حضور در آن دعوت صورت پذیرد.

جهاد تبیین باید همراه با بیان مشکلات مردم باشد‌.

جهاد تبیین باید همراه با بیان مشکلات مردم باشد‌.