معارفه مسئول روابط عمومی و امور بین الملل آستان مطهر سید علاء الدین حسین علیه السلام در شیراز

معارفه مسئول روابط عمومی و امور بین الملل آستان مطهر سید علاء الدین حسین علیه السلام در شیراز

🔹طی مراسمی ، حجت الاسلام رفعت از سوی تولیت محترم آستان مطهر حضرت سید علاء الدین حسین علیه السلام به عنوان مسئول روابط عمومی و امور بین الملل آستان مطهر منصوب شدند.

🔹 حجت الاسلام و المسلمین طاهری ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان از همه ی مجموعه های حرم به ویژه مرکز افق آستان تقاضا نمودند تا نهایت همدلی و همکاری میان واحد های حرم در جهت ارتقا کیفیت خدمات، برنامه ها و فعالیت های حرم صورت پذیرد. ارتباط با خبرگزاری ها، دستگاه ها، گروه های مردمی و زائران محترم از جمله وظایف روابط عمومی حرم است.

🔹حجت الاسلام رفعت نیز طی سخنانی با اشاره به جایگاه امامزادگان عظیم الشان در هویت بخشی به تاریخ، تمدن و فرهنگ ملت ایران اظهار داشتند؛

باعث افتخار است که در این مکان پر مهر به خدمت مشغول خواهم شد که اصطلاحا جیره خواری پسر پیغمبر و گوشه ی دل اهل بیت(ع) است . همچنین حضور در میان خادمان متبرک شده به عطر حرم که انصافا همه خالص و نورانی هستند و شایسته است که بر پیشانی و چادر تک تک شان بوسه ارادت زد. به ویژه وقتی به اشاره عجیب سرور مومنین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که شیراز رو سومین حرم اهل بیت (ع) خطاب کردند دقت کنیم آشکار می شود که خادمی حرم چه جایگاه و عظمتی در کشور دارد.

وی ادامه داد: خدمت در حرم امامزاده ای که بر اساس آیه (وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ) زنده است و خود شهید مقامش بالاست و شهید از اهل بیت (ع) طبعا نور علی نور است. همین که از پس گرد و غبار ۱۲۰۰ ساله ی تاریخ، در میان میلیون ها انسانی که رفتند و فراموش و بی نشان شدند، این شاهزاده جوان، هنوز رخش چون ماه می درخشد معنای حقیقی زنده بودن است و اگر پرده از پیش چشم ها بیفتد، حقیقت این مطلب بر همه آشکار می شود.

مسئول روابط عمومی آستان با اشاره به معنای نام گزاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از سوی مقام رهبری (مد ظله العالی ) ادامه داد :

اینکه مقام معظم رهبری ( حفظه الله) می فرمایند شیراز سومین حرم هست، به اعتبار همین امامزاده جلیل القدر و برادر والا شان ایشان حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) است و خادمان حرم در مرحله اول وظیفه ی تبیین این موضوع و جایگاه را دارند و رعایت شان سومین حرم بودن، بر عهده و مسئولیت خادمین است. حضرت استاد طاهری در جایی فرمودند که حرم باید محور تحولات و اتفاقات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی باشد و این نگاه درستی است که مفهوم سومین حرم بودن را تبیین می کند.


مسئول روابط عمومی حرم افزود : نکته دوم که باید به آن پرداخته شود نگاه ویژه رهبری به شهر شیراز است. شیرازی که رژیم شاه تمام تلاشش را کرد که به نام ترویج فرهنگ طاغوتی و بدون در نظر گرفتن حضور برادران شهید و زنده ی امام رضا (ع) و محلی که علمای بزرگ اسلام در آن زاده شده و و دفن شده اند ، یک خانه فساد و پایگاه فرهنگی ضد اسلا به وجود آورد. نکته ای که در فحوای اشاره رهبری است این است که اگر مومنین و خادمین از شان و رسالت خود غافل شوند و حرم را تنها در همین دیوار و حصار و ضریح ببیندد احتمال تکرار تاریخ وجود دارد. بنابراین همان گونه که خادمین مراقب هستند تا هیچ کس در حرم گناه و فساد در همه ای ابعاد آن مرتکب نشود و به زائرین امام زاده بهترین خدمت ها ارائه شود؛ باید به همین صورت هم به تمام شهر و مردم نگاه شود.

وی سخنان خود ر ا چنین پایان داد که : درست نیست که یعنی محدوده ی حرم همین دیوارها دیده شود و مسئولیت خادمان هم از ورودی حرم شروع شود بلکه باید به این باور رسید که محدوده ی حرم تمام شهر شیراز است.

حجت الاسلام رفعت فعالیت های گسترده ی فرهنگی، علمی، تبلیغی، اجتماعی را در پرونده ی خود دارد و تحصیلات تا مقطع دکترای حقوق بین الملل در کارنامه آموزشی او دیده می شود و پیش از این مسئول دبیرخانه حامی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و از بنیان گذاران و اعضای شورای مرکزی مجمع تشکل های مردمی مستقل (متمم) شهر شیراز است.

معارفه مسئول روابط عمومی و امور بین الملل آستان مطهر سید علاء الدین حسین علیه السلام در شیراز

معارفه مسئول روابط عمومی و امور بین الملل آستان مطهر سید علاء الدین حسین علیه السلام در شیراز