همه ی نعمت ها و زیبایی ها متعلق به مومنین است.

همه ی نعمت ها و زیبایی ها متعلق به مومنین است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در مراسم تغییر سنگ مضجع شریف امامزاده سید ابراهیم علیه السلام با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام گفت : استان فارس این افتخار را دارد که میزبان بیش از ۱۰۰۰ امامزاده است و حضور آنها مایه برکت استان شده و با اینکه سالها رژیم منحوس پهلوی سعی کرد نام این استان را به باطل آلوده کند اما مقام معظم رهبری (حفظه الله ) با تدبیری بی مانند شیراز را سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نامیدند و این حق این استان بوده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از برخی کج فهمی ها و کوته بینی ها گفت : عده ای در لباس های گوناگون به زیباسازی امامزادگان اشکال می کنند و آن را اسراف می دانند و این در حالی است که دولت های غربی بیشترین هزینه را برای مراکز فساد کشورهای خود جهت جذب مردم می کنند و آنها را به بهترین صورت تزیین می کنند.

وی اظهار داشت: شکی نیست که مراکز مذهبی ما باید زیباترین مکان ها و محل بروز هنرهای متنوع اساتید چیره دست ایرانی باشند تا مردم به آنها رغبت کنند، ولی شاهدیم برخی مسجدهای جنوب شهر در وضعی هستند که مردم میلی به حضور در آنها ندارند.

حجت الاسلام طاهری با درخواست اینکه مکان های مذهبی ما باید زیباترین و تمیز ترین مکان ها بوده و نمای حرم ها باید در نهایت جلوه گری باشند گفت:
هنر ها و نعمت ها همه باید در خدمت مومنین قرار گیرد چرا که خوبی ها و زیبایی ها متعلق به رهروان انبیاء و اهل بیت(ع) است و سایرین به واسطه ی آنها از نعمت های خدا برخوردار می شوند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین علیه السلام با اشاره به صفات بی مانند حضرت امیر المومنین علیه السلام افزود؛
امام صادق (ع) دلیل جایگاه والای امام علی (ع) را «صداقت» و «ادای امانت» آن حضرت دانسته اند و تاریخ شاهد است زمانیکه علی (ع) به خلافت رسید عده ای در مقام مشورت گفتند که «یا علی (ع) اگر می خواهی تمام استانداران دوره ی گذشته را برکناری کنی ایراد ندارد اما تا وقتی پایه های حکومتت تقویت نشده معاویه را در مقامش ابقا کن»

وی ادامه داد : اما امیر المومنین (ع) این پیشنهاد را رد کردند و گفتند «نمی خواهم بخاطر مصلحت یک لحظه در جنایت و گناهان معاویه نسبت به مردم شریک باشم» و این نهایت صداقت یک انسان است و این صدق و صداقت باید در ذره ذره ی وجود ما خصوصا دایعه داران شیعه بودن آن حضرت نیز تبلور داشته باشد و شیعه ی علی (ع) اگر اهل صداقت نباشد مستحق این عنوان نیست.

حجت الاسلام طاهری با بیان ویژگی امانت داری آن حضرت بیان داشت : تنها یک بخش از امانت بازگرداند اشیاء است ولی به تعبیر پیامبر(ص) گوش، چشم و زبان و همه ی عالم امانت است و همه ی اعضا و جوارح آدمی امانت های الهی است که در اختیار ما است و باید دقت کنیم که چگونه با این امانت برخورد می کنیم و آیا حق امانت را رعایت می کنیم؟

مسئول حوزه علمیه محمودیه اظهار داشت : اگر در زندگی علی(ع) نگاه بیاندازیم می بینیم در هر زمان که باید امانت داری کند این کار را به بهترین شکل انجام داده و حتی وقتی امانت پیامبر(ص) را درون قبر می گذارد نسبت به حضرت فاطمه(س) نگاه اش این است که امانتی که از سوی پیامبر(ص) در اختیارش بوده را باز می گرداند و لزوم امانت داری از مبانی دینی ما است و کسی که امانت دار نیست دین ندارد.

دبیرجامعه روحانیت با ذکر اینکه امامزادگان امانت های الهی است که در اختیار ما قرار دارند افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که از شیعه و سنی نقل شده آمده « من را با احترام به عترت و ذریه ایم حفظ کنید, و هر کس اینها را حفظ کند خدا او را حفظ کرده و هرکس اینها را آزار دهد مرا آزرده »

طاهری ادامه داد: باید نگاه کنیم ببینیم آیا آن تکلیفی که نسبت به عترت یا ذریه پیامبر(ص) داریم در حق این امامزادگان انجام داده ایم یا خیر؟ زیرا آزار پیامبر (ص) به این است که نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بی توجهی کنیم و با درک ناقص و کوته نگری، حضور در محضر امام زادگان را کم رونق کنیم چرا که
ما همگی وظیفه حفظ این امامزادگان را داریم و عزت و ارزش ما در تکریم آنها است

همه ی نعمت ها و زیبایی ها متعلق به مومنین است.

همه ی نعمت ها و زیبایی ها متعلق به مومنین است.